Země: Filipíny

Island life … Filipíny dostávájí druhou šanci

Ozýváme se po hodně dlouhé době. Není to tím, že bysme nikde nebyli nebo nebyl čas. Naopak 🙂 Jak mnozí z Vás jistě vědí, jíž před nějakou dobou jsme na Filipíny zanevřeli. Nicméně jsme se rozhodli dát jim druhou šanci a zde se dočtete, jak to celé dopadlo.

První destinací bylo hnízdečko, zralé pro relax a to do slova -> Kookoo’s Nest (v překladu Kukaččí hnízdo). Kookoo’s Nest je rezort na ostrově Negros a cesta tam je dost krkolomná. Po absolvování letu nás čekala ještě asi hodinu dlouhá cesta na nejjižnější cíp ostrova. V plánu bylo hlavně odpočívat a nic nedělat. Toho jsme se drželi celou dovolenou 🙂 Když jsme se zrovna neváleli na mole (ne na mol 🙂 ), nebo nešnorchlovali v moři (hned u resortu byly korálové útesy a dost rybiček) tak jsme se cpali v jejich restauraci libovým jídlem. Majitelé ... číst dále

Boracay

zp-ontheroad.cz

Ahoj,
akorát jsme se vrátili z „nejlepšího“ a „nejkrásnějšího ostrova Filipín. Povšimněte si těch uvozovek – vysvětlíme později. Už delší dobu jsme se na něj tešili. Přece jenom, když už tu jsme … to by bylo, aby nebylo 🙂

V sobotu časně z rána vyrážíme na letadlo, které je vcelku dochvilné a tak kolem půl desáté přistáváme na letišti v Caticlanu. Ostrov Boracay nemá žádné letiště a tak jediný způsob jak se na něj dostat je lodí. Jedeme tedy supr krátkou cestou takovým spešl busem, který nám za „drobný“ poplatek zprostředkovali už v letadle. Po chvilce ale zjišťujeme, že jsme si to mohli zařidit sami a podstatně levněji 🙂 No co už, zpátky jedeme „po svých“. Odbavení v přístavu probíhá hladce a během pár minut valíme po moři jen to šikne ... číst dále

Mt. Tapulao

zp_ontheroad

Na víkend jsme měli v plánu vylézt na Mt. Tapulao a tím pádem strávit víkend v horách. Vrchol Tapulao se nachází v severní části Luzonu, v oblasti zvané Zambales. Tyčí se do krásných 2037m nad mořem a vzhledem k tomu, že cesta začína kousek od pobřeží, nás čeká skoro celých 2000m převýšení. Rozhodně se bylo, na co těšit 🙂

V sobotu ráno vstáváme na sedmou, protože spoustu věcí máme připravenou a sbalenou již ze včerejška – tři velké obložené bagety, velká miska rýže se zeleninou, miska s čerstvým ovocným salátem, jablka, ořechy, sušené mango a …. 18l vody 🙂 Když připočítáme stan, spacáky, karimatky a oblečení – není těžké si domyslet, že jsme šli celkem na těžko (krosny okolo 20kg). V osm ráno přijíždí náš řidič a vyrážíme směr Zambales.

Po skoro více než ... číst dále